10. Reče čiča
11. Lele, dunje ranke
12. Biljana platno beleše
13. Čačak
14. Tamo daleko (verzija 2)

Trajanje: 41 min.

U jednom od najprigodnijih načina obeležavanja stogodišnjice Velikog rata, PGP RTS izdao je "Solunac": album aranžmana poznatih narodnih i autorskih pesama iz Prvog svetskog rata za dve gitare. Glavni akteri albuma su gitaristi Zoran Branković i Relja Tudurić, obojica muzičari koji već iza sebe imaju zavidne karijere na domaćim prostorima. Branković i Tudurić ovde igraju dvostruke uloge aranžera i izvođača, i briljiraju u obe (iako moramo da primetimo da je uključenje drombulji  u "Čačku" bilo potpuno nepotrebno i suvišno). Ceo album prožima određen setan duh, melanholija koja (srećom!) ne prelazi u patetiku kojoj su umetnici (i političari) obično skloni kada je reč o nacionalnim prisećanjima. Ipak, pošto se neka poruka mora poslati, album otvara i zatvara pesma "Tamo daleko", u dve različite verzije. Ovo je razumljivo, možemo reći i opravdano, iako je pomalo kliše. Ove male negativnosti na stranu, "Solunac" je zaista kvalitetan album, koji vešto izbegava osećaj monotonije koji bi 14 pesama za dve gitare mogao da izazove, kroz uzbudljive aranžmane, odlične izvedbe, i pametan odabir i raspored pesama.

Neki aranžmani ostaju svedeni, verni jednostavnom duhu narodne pesme, dok drugi pesme uzimaju samo kao nacrt koji će harmonski, dinamički, zvučno obogatiti - ovo su numere koje ostavljaju snažan utisak, poput "Jesam li ti, jelane", "Reče čiča", i druga verzija "Tamo daleko". Izbor dve gitare kao ansambla za koji se aranžira, iako je najverovatnije iz praktičnih razloga, odličan je; odnos instrumenata je u svim numerama vešto izbalansiran, i zvuk ovog ansambla daje pesmama jedan sanjiv, nežan, akustičan zvuk koji se u njihovim dobro poznatim "originalnim" verzijama ne može pronaći.

Nevezano za samu muziku, za omot albuma izabrane su dirljive arhivske fotografije srpskih vojnika sa instrumentima, od tamburica i gajdi, do kabastih kontrabasa, ilustrujući značaj muzike u ratu. Dodatnu potvrdu kvaliteta albuma daje kratka recenzija poznatog domaćeg etnomuzikologa i kompozitora Dimitrija Golemovića sa unutrašnje strane omota. Celokupno "pakovanje" je brižljivo promišljeno, i pre svega - što je od izrazitog značaja kada su ratne teme i stradanja u pitanju - urađeno sa ukusom i merom.

"Solunac" pokazuje kakav bi ubuduće trebao biti pristup srpskom muzičko-kulturnom nasleđu: inovativan, interpretivan, ali i istorijski svestan.